واکنش مسکو به احیای روابط اعراب با دمشق
نوشته شده توسط : alipour

برخورد
مسکو به احیای روابط اعراب با دمشق مسکو
نماینده رئیس‌جمهور روسیه در کارها غرب آسیا با استقبال از تصمیم کشورهای عربی برای احیای روابط با سوریه، ذکر کرد این کشورها دریافته‌اند که جدا ارتباط با دمشق تصمیم غیرسازنده‌ای بوده می باشد .

به گزارش مشرق، «میخائیل بوگدانوف» نماینده رئیس‌جمهور روسیه در امور غرب آسیا با استقبال از احیای ارتباط ها شماری از کشورهای عربی با سوریه، خاطرنشان کرد این کشورها دریافته‌اند که قطع ارتباط با دمشق تصمیم درستی نبوده است .

او که در مسکو با کانال «بلومبرگ» رای زنی می‌کرد، در جواب به سوالی در مورد بازگشایی سفارت یک سری مرز و بوم عربی در دمشق، گفت: «بسیاری از کشورهای عربی دریافته‌اند که آن تصمیم اندیشه نشده و چه بسا غیرسازنده بوده می‌باشد .»

اکثر
بخوانید:
چرا
ایالات متحده از سوریه بیرون میگردد و پس از آن چه چهره می‌دهد؟ سفرای
مرتجع عرب دست از پا درازتر به دمشق برگشتند حیث
عطوان درباره افتتاح سفارت‌های فرنگی در سوریه سال ۲۰۱۱ پس از آغاز چالش در سوریه، شماری از کشورهای عربی به رهبری ایالات متحده عربی سعودی، سفارت خویش در سوریه را تعطیل کردند . همینطور کرسی سوریه در اتحادیه عرب هم از دولت این مرز و بوم سلب شد .

 

مرجع اخبار رسمی

پایگاه خبری و تحلیلی

 

حال پس از نزدیک به هشت سال، کشورهای عربی به مرور در حالا بازگشت به سوریه میباشند . تعدادی هفته پیش «عمر البشیر» رئیس‌جمهور سودان به دمشق سفر کرد و دو روز پیش نیز امارات و بحرین اعلام کردند که سفارتشان در دمشق عمل خویش را از راز می گیرد . گزارش‌هایی هم از عادی‌سازی قریب‌الوقوع رابطه ها اردن با سوریه منتشر شده می باشد .

روزنامه «گاردین» روز پنج شنبه گزارش داد که کشورهای عربی در حال نزدیک شدن به اجماع برای بازگرداندن کرسی سوریه در اتحادیه عرب میباشند . روز قبل نیز برخی منابع نوشتند که ایالات متحده عربی سعودی اعلام کرده که با برگشت سوریه به اتحادیه عرب مخالفتی ندارد . بر مبنا این گزارش‌ها، بیان کننده هجرت بشیر به دمشق نیز با هدف راضی کردن دولت سوریه به حضور در اتحادیه عرب رخ گرفته هست .

حتی ترکیه نیز که از حامیان سرسخت گروه‌های دارای اسلحه مخالف دولت سوریه است، ماه پیشین اعلام کرد در صورتی که «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در یک «انتخابات دموکراتیک» غالب شود، رابطه با او را ارزیابی می‌کند .

بوگدانوف در این موضوع گفت: «این‌ها تحولات دوچندان مهمی هستند و ما از آن ها استقبال می کنیم .»

او در مسئله احتمال برگزاری انتخابات در سوریه و اینکه آیا اسد در چنین انتخاباتی برنده می‌گردد یا این که نه، گفت: «قطعا این‌طور تفکر می‌کنم… وی کاملاً دوست داستنی است . در صورتیکه این‌طور فقدان که سود [اتفاقات] چندین سال اخیر، طور دیگری میشد .»

روسیه با ملازمت کشور‌ایران و ترکیه در هم اکنون پیشبرد روندی سیاسی موسوم به «روند آستانه» میباشد . این پروسه که به برقراری آتش‌بس در یک‌سری نقطه سوریه سبب شد، در نهایتاً قرار میباشد به تدوین قانون حساس تازه سوریه و برگزاری انتخابات در سوریه منتهی شود .

بوگدانوف در بخش دیگری از این مذاکره ذکر کرد مسکو حاضر می‌باشد در صورت نیاز در بین کردها و دولت سوریه پادرمیانی کند . کردها روز آدینه از ارتش سوریه خواستند برای تقابل با تهاجم احتمالی ارتش ترکیه و شبه‌نظامیان وابسته به این مرزوبوم به شهر «منبج»، در اختیار گرفتن این شهر را به دست گیرد .





:: بازدید از این مطلب : 240
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 8 دی 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: